Skip to content
EtusivuKyberhyökkäys: Usein kysytyt kysymykset

Kyberhyökkäys: Usein kysytyt kysymykset

Eseduun on kohdistunut kyberhyökkäys torstaina 16.11.2023.

Päivitämme tilannetiedotusta verkkosivujemme uutiseen.

Kasaamme tälle sivulle päivittyvää listausta usein kysytyistä kysymyksistä. Jos sinulla herää kysymyksiä, joihin et löydä vastausta tältä sivulta, laita tekstiviestiä numeroon 044 711 5511.

Vastauksia päivitetty 19.11.2023 klo 17.52

Usein kysytyt kysymykset

Onko henkilötietoni voinut vuotaa kyberhyökkäyksessä?
Tämänhetkisen tiedon mukaan ei ole tiedossa, että henkilöstön tai opiskelijoiden henkilötietoja olisi vuotanut ulkopuoliselle taholle.

Voinko ladata OneDrivesta tai Sharepointista tiedostoja?
Esedun tietojärjestelmiä (ml. pilvipalvelut) voi käyttää su 19.11. illasta alkaen.

Ehdin avaamaan Wilman ja Teamsin ennen kuin huomasin tiedon hyökkäyksestä. Voiko koneeni tai puhelimeni olla saastunut? Onko sovelluksia tarpeen poistaa?
Saastumisvaaraa koneissa ja puhelimissa ei tässä tilanteessa ole. Sovelluksia ei tarvitse myöskään poistaa.

Onko opetusta?
Opetus jatkuu normaalisti maanantaina 20.11.2023. Myös verkko-opiskelu.

Voinko käyttää Esedun järjestelmiä kotona?
Kyllä voit.

Voinko käyttää Wilmaa tai sähköpostia? Koskeeko hyökkäys myös Wilmaa? Entä Kippoa?
Esedun tietojärjestelmiä (ml. Microsoftin pilvipalvelut, Wilma ja Kippo) voi käyttää su 19.11. illasta alkaen.

Keneen voin olla yhteydessä, jos minulla on kysyttävää?
Jos sinulla on kysyttävää, voit laittaa kysymyksesi tekstiviestitse numeroon 044 711 5511

© Etelä-Savon ammattiopisto 2021